Petsamo-perinteen keruu

Petsamo-Seura on mukana Inarin kunnan kyläperinteen keruuprojektissa "Tarinat talteen". Tähän hankkeeseen on mukaan otettu myös Petsamo.

Meidän tehtävänä on koota aineistoa tuohon kokoelmaan. Kirjaston ylläpitämä digitaalinen ja fyysinen arkisto takaa aineiston säilymisen, ammattitaitoisen käsittelyn ja ammattitaitoisen aineistojen diaroinnin yms.

Meidän tulisi tehdä nauhoituksia ja aineistojen keruu. Muistelut ja kertomukset , tarinat otetaan vastaan ja liitetään tähän todella suureen kokoelmaan.

Kutsumme kaikki asiasta kiinnostuneet mukaan talkoisiin.

katso tästä Inarin kunnan kirjaston sivulta  http://kirjasto.inari.fi/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=2

Lapin Maakuntamuseon kanssa yhteistyössä kootaan Petsamo-kokoelmaa josta löytyy valokuvia , esineitä, asiakirjoja ja muuta aineistoa. Maakuntamuseo on ottanut Petsamon merkittäväksi hankkeeksi. Eri laitoksissa olevista Petsamo-aineistoista laaditaan luettelot web-portaaliin, joten niiden etsintä helpottuu sivujemme kautta.

katso esimerkkinä tämä linkki

Petsamo-Seura ry täyttää 40 v 2012

KUTSUMME AINEISTON KERUUTALKOISIIN KAIKKI ASIASTA KIINNOSTUNEET

• Mikäli sinulla on hallussasi jotain Petsamo-Seuraan liittyvää aineistoa
  •                               Valokuvia
  •                               Videoita
  •                               Muuta arkistomateriaalia
  • .
  • Petsamoon liittyvää aineistoa
  •                              Asiakirjoja tms joilla olisi historiallinen arvo oikeassa yhteydessä
  •                              Muistelmia, henkilökuvia
  •                              Valokuvia joihin  sinulla on oikeudet
  •                              Ilmakuvia Petsamon kylistä    ( suuria, raameilla )
  • .                            Postikortteja
  •                              Maalauksia
  • .                            Kirjoja, joita ei enään yleisesti myynnissä
  •                              Omakustanne kirjoja

Ota yhteyttä niin voidaan keskustella aineiston luovutuksen ehdoista, kuten mahdollisesta hinnasta.

Aineiston luovuttajat saavat halutessaan nimensä julki näille sivuille.

Yhteyslinkki

petsamo_autotarra.jpg*Alkuperäinen metallinen autolevyke on haussa ->nelijalkainen_jkarhu.jpg

Tästä merkistä on kaksi eri versiota;

I-versio on tämä kolmijalkainen karhu

II-versiolla on neljäskin jalka

*Pinssi jossa konekiväärimies

Löytyykö merkki veteraanin jäämistöstä?

petsamo_konekivri_merkki.jpg

*Löytyykö tätä kunniakirjaa ehjänä, hyväkuntoisena.

Kuva oli mustassa raamissa. Lievästi värillinen aihe.

Ota yhteyttä yhteyslinkillä

skann_8867.jpg

*Monen petsamolaisen kodissa on ollut seinillä kuvia Petsamon kylistä.

Petsamo-Seura kerää tällaisia aineistoja ja kuvia tulevaan Petsamo-taloon joka toteutuu siis virtuaalisena.

salmijarvi.jpg